Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Sabtu, 21 Mei 2011

Sape yang sesuai ambil SET B???

Salam sayang di pagi Ahad...mudah2an kalian semua sentiasa di bawah perlindungan dan Inayah Nya....sebenarnya ramai yang bertanya kepada Ummi...adakah SET B (the most popular set in shaklee trial pack) hanya sesuai untuk di gunakan oleh Ibu2 yang Sedang Menyusukan Anak...Hmmmm..jawapannya tidak...so, siapa lagi yang sesuai...Sebenarnya baik lelaki mahupun wanita semuanya boleh mengamalkan SET B ini...malahan suami ummi sendiri antara salah seorang yang mengamalkan SET B ini....cuma ummi tidak menggalakkan wanita hamil mengamalkan set ini kerana set ini terdapat Alfalfa yang mana bagi sesetengah ibu hamil, ianya agak tidak sesuai...(tunggu hingga melahirkan ye)...dan set ini di larang keras bagi penghidap SLE kerana pesakit SLE tidak boleh atau di larang keras untuk mengambil ALFALFA...

So, mengepa ummi katakan set ini sesuai utk wanita dan lelaki:-
So, berikut adalah kebaikan setiap vitamin yang terdapat dalam SET B (Vitalea @ multivitamin, B Compleks, Vitamin C dan Alfalfa)...jom baca....

Apakah kepentingan setiap vitamin ini sebenarnya?

a) Vita-Lea Iron Formula/multivitamin


- Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. 
- Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. 
- Kandungan setiap vitamin dan galian itu ditetapkan hanya mengikut keperluan dan tidak berlebih-lebihan. Ramai customer  terutama mereka yang sudah berumur 40 tahun ke atas sangat selesa dengan multivitamin Shaklee.Setiap kuantiti vitamin itu adalah pada sukatan yang seimbang. 
- Ada sesetengah multivitamin yang berada dalam pasaran mengandungi kuantiti setiap vitamin pada kadar yang banyak dan ini akan menyebabkan badan merasa panas dan dehydrate. Berbeza dengan multivitamin Shaklee. Selama ummi mengamalkan multivitamin ini ummi dapat merasakan tiada kekeringan kulit ataupun demam , mungkin disebabkan juga oleh pengambilan air yang mencukupi.
- Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan  minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

b) B Compleks


- Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang).
- Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu kita berfikiran positif sentiasa(mood baik..)
- Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu.
- Vitamin B juga dapat melahirkan wajah yang cantik berseri dan tidak kusam.

- Tahukah anda kekurangan B complex dalam badan boleh menyebabkan anda menjadi seorang yang sensitif, terlalu defensive, minda yang tertutup, keletihan, mudah marah dan mudah merajuk, emosi yang tidak stabil dan paling ketara ialah kemurungan atau kata lain depressed.Selain itu, tanda kekurangan vitamin B ialah sembelit, mudah panik, darah gemuruh, dan kurang selera makan.
- Mencegah barah serviks,penyakit jantung dan kecacatan spina  menggalakkan kesihatan system kardiovaskular yang lebih baik.
- B complex terdiri dari kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1), riboflavin (B-2), niacin (B-3), pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin.

c) Vitamin C


- Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu 
- So, sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan vit c ke 2 biji sehari ...dan bagi ibu2 yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah,insya allah akan mudah sembuh
- Kesannya kulit makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik.

d) Alfalfa

Alfalfa atau Medicago Sativa merupakan raja segala tumbuhan dan raja segala herba. Ia mempunyai sitem akar yang panjang, iaitu sedalam 20 - 30 kaki ke dalam tanah. Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.

Rahsia atau kebaikan Alfalfa :-

1) Galactagouge. Bagus diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana ia merangsang dan menambah pengeluaran hasil susu ibu (milk booster).

2) Membantu Perkumuhan menjadi lebih lawas.

3) Membantu membuang angin di dalam badan.

4) Termasuk kategori fiber dan mengenyangkan.

5) Bagus untuk buah pinggang.

6) Sangat sesuai dalam merawat asma, allergik dan athritis.

7) Berkhasiat untuk membantu masalah :

* Penyakit Usus (Colon disorder)

* Buah pinggang
* Kencing manis

* Melawaskan usus
* Ulcer
* Fluid retention (sembab)
* Kurang selera
8) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :

* Penghadaman
* Pencernaan


9) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah :

* Gastrik

* Penyakit kulit (Eczema)
* Kurang darah (Anemia)
* Sembelit

* Badan, nafas dan kaki berbau

10) Promotes pituitary gland function

11) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)

12) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti Kacip Fatimah, maka ia membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara. Memang sangat bagus diambil oleh wanita dan para isteri.

So, bagus kan SET B ini...bukan sahaja ianya sesuai utk ibu yang menyusukan malahan ianya juga sangat bagus untuk kaum lelaki...dan boleh juga add on dengan mana2 vitamin lain seperti vitamin E...

So, berita baik utk pembeli set B...MASIH ADA 10 HARI DARI HARI INI UNTUK JOIN DAN MENANGGG...meh tengok hadiah yg best dari peraduan ini...

Pam Modu dalam Peraduan Ibu Gembira Keluarga Bahagia!

Mempunyai impian untuk memiliki pam ini? Ianya pam terbaru yang berada dalam pasaran.
Kini hanya dengan menulis slogan, pam ini mungkin menjadi milik anda. Jom sertai

PERADUAN IBU GEMBIRA KELUARGA BAHAGIA

Kami sangat menggalakkan penyusuan susuibu. Sebagai tanda sokongan, kami (kumpulan Euphoria GBS) menganjurkan Peraduan ini iaitu Ibu Gembira Keluarga Bahagia.
Syarat-syarat utama : 1. Peraduan ini terbuka untuk penduduk Malaysia sahaja yang berumur lebih 18 tahun dan ke atas. 2. Setiap pembelian trial pack set B layak menyertai peraduan ini. 3. Satu pembelian trial pack set B melayakkan satu penyertaan. 4. Pemenang akan dipilih berdasarkan slogan terbaik. Seorang pemenang layak menerima satu hadiah sahaja. 5. Bukti pembelian adalah melalui rujukan poslaju. Sila dapatkan no rujukan poslaju untuk setiap pembelian trial pack anda. 6. Peraduan ini bermula dari 1 Mei 2011 sehingga 30 Mei 2011. 7. Pemenang akan dihubungi melalui telefon dan email. 8. Penganjur berhak menggunakan slogan yang diberi untuk tujuan promosi. 10. Peraduan ini tiada kena mengena dengan mana-mana tawaran Shaklee (M). Sebarang penolakan tidak menjadi tanggungjawab kami. 11. Tiga [3] orang pemenang akan dipilih berdasarkan slogan yang menarik. Hadiah utama ialah Pam Modu yang berharga RM599. Manakala dua [2] lagi pemenang akan mendapat pam Avent yang berharga RM170. 12. Keputusan hakim adalah muktamad. 13. Pemenang yang inginkan hadiahnya dihantar melalui pos dikehendaki menanggung kos penghantarannya sendiri. 14. Pemenang yang gagal menuntut hadiah dalam jangka masa yang ditetapkan akan dikira tidak berminat terhadap hadiah berkenaan selepas tarikh yang dimaklumkan kelak [satu bulan selepas keputusan diumumkan]

Peringatan : Semua tawaran dan pakej Trial Pack hanya boleh di dapati secara esklusif dari jaringan Euphoria GBS. Ia TIDAK di tawarkan/ di jual / di sediakan oleh mana-mana cawangan Shaklee. Harap Maklum. Peraduan ini tiada kena mengena dengan Shaklee (M) dan sebarang penolakan tidak menjadi tanggungjawab kami.
Dan...pastikan kalian mengisi borang peraduan ini ye....SELAMAT BERJAYA!!!!

Ada lagiiii....jika anda membeli SET B....anda mendapat perkara2 berikut :-

+ PERCUMA tambahan 30's Alfalfa dari pakej biasa.
+ PERCUMA Penghantaran
+ PERCUMA hadiah istimewa
+ PERCUMA TIPS ESKLUSIF mempercepatkan penghasilan susuibu melalui vitamin.
+ PERCUMA Hadiah khas untuk “Return ” and “New customer”. *
+ PERCUMA bekas ber KUALITI & kedap udara
+ PERCUMA flyer panduan
+ PERCUMA menyertai laman sosial khas yang dipantau oleh mereka yang berpengalaman dalam pemakanan tambahan.
+ PERCUMA update terkini hasil kajian dan tips penjagaan bayi.
+ PERCUMA Pautan jaringan panel Shaklee Euphoria (kumpulan Pengasas Shaklee Trial Pack)
+ Diskaun khas untuk pembelian fullpack.*


Oh ya...ini antara komen terbaru daripada customer ummi :-

" Alhamdulillah, skrg susu ok, dh byk....trima kasih....:)
-Melalui sms , oleh Atikah, posted on 18th Mei 2011, jam 6.27 PM-


" Salam kak nadia...a'ah lama x call akak. Supplement still berbaki, sbb irma preggy now. so, ada a few yg doc suruh hold dulu...hehehe alhamdulillah bdn sihat lepas amik supplmt sampai x perasan lekat bb. dekat 2 bln br notice"
- Melalui sms, oleh Irma, posted on 18th Mei 2011 , jam 3.00 pm-


"Wsalam. alhamdulillah wp x byk mcm k.nadiah, susu dah x putus sejak makan suplmt & y bestnya bdan pun chat n cergas. main sukan u hr guru, bdn x sakit pun. org lain semua bsungut sakit bdn..."
-Melalui sms, oleh Asmida, posted on 18th Mei 2011, jam 9.37 AM-


Hmmm...mereka dah rasa perubahannya, badan cegas dan sihat...dan bonus pulak bg ibu yang brestfeed...so, anda mcmana???...

Wahhhhh...apa tunggu lagi....untuk RM 80.00 sahaja banyak perkara yang anda akan perolehi...jom jom jom...jangan tunggu hingga terlewattt...mungkin anda adalah pemenang yang kami cariii.....ayuhhhh...

Salam sayang dan ukhuwah,
Kak Nadia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails