Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Khamis, 16 Oktober 2014

HOTTT!!! KISAH PENYUSUAN YANG SANGAT DI RINDUI!!!


Salam sayang semua!!!! Geram tengok gambar di atas???? Saya sendiri seronok ingin terus berkongsi kisah anak 'michellin' saya ini!!!

Inilah puteri kedua saya Nursyaheera Qistyna atau lebih manja saya panggil 'adik'..semasa melahirkan adik 4 1/2 tahun yang lalu, saya sebenarnya cukup bimbang...Azam dan tekad saya semasa itu cukup kuat!!! Yang tertanam dalam fikiran saya cuma satu...Saya mesti cekal menyusukan adik sehingga cukup umurnya 2 tahun penuh...Satu tempoh penyusuan lengkap!!!!

Sedih apabila mengingat semula anak sulung saya Syasya dahulu hanya mampu menyusu dengan saya hingga 6 bulan sahaja!!!Andai masa boleh di undur, saya pasti akan berikannya sama seperti adik...2 tahun penuh penyusuan SUSU IBU!!!

Lebih menggusarkan saya semasa itu kerana keadaan saya sebagai Full Time EP MOM...saya harus cukup sihat, cukup cergas, cukup susu dan bijak membahagikan masa saya bagi memastikan adik mendapat susu badan yang mencukupi...semuanya harus CUKUP!!!

Semasa itu, cabaran saya semakin bertambah!!!Saya terpaksa berulang alik dari rumah saya di Sg Petani ke tempat kerja saya di Georgetown, Pulau Pinang!!! Ianya mengambil masa hampir 2 jam untuk satu perjlnn!!! Sangat meletihkan!!!

Lebih menjadi cabaran buat saya apabila kerjaya semasa itu yang sangat stress!!! Apa yang saya maklum dan baca bahawa jika seorang ibu stress maka ia turut mengganggu kelancaran penghasilan susu!!! Dan lebih  menyebabkan saya stress apabila setiap kali balik saya perlu menempuh jem yang sangat melelahkan di atas jambatan pulau pinang!!!

BAGAIMANA SAYA HARUS LAKUKAN??? SAYA MESTI CUKUP SIHAT, CUKUP KUAT, CUKUP CERGAS, CUKUP MAKAN, CUKUP TENANG DAN PALING UTAMA SAYA HARUS CUKUP SUSU!!!STRESS SAYA BILA FIKIRKAN!!!

Dengan izin Allah semasa itulah saya berkenalan dengan 'produk shaklee'...Inilah antara produk terawal yang saya ambil semasa itu...




4 produk ini adalah produk terawal yang saya ambil..
Vitalea sebagai multivitamin dan menampung segala keperluan saya akibat saya suka skip breakfast.
B compleks sebagai agen untuk mengawal stress yang saya hadapi
Vitamin C sebagai imun badan bagi memastikan saya kekal sihat dan cergas
Alfalfa pula sebagai milk booster dan penjagaan dalaman saya

Semasa itu, saya dapati kesannya badan saya kurang letih, lebih bertenaga, cergas dan susu saya bertambah 1-2 oz bagi satu sessi pengepaman!!! Syukur Alhamdulillah!!!

Bulan berikutnya, dek kerana saya mula period, saya dapat susu saya berkurangan!!! Dek kerana gelabah tak bertempat, saya berkenalan pula dengan 1 lagi produk paling hot dalam shaklee ini...so saya mula melengkapkan SET PENYUSUAN LENGKAP ini dengan tambahan ESP!!!

Yer!!! Memang benar saya mula ambil tambahan ESP bersama ke empat2 vitamin terdahulu!!! Masya Allah!!! Bukan sahaja susu saya semakin bertambah malahan saya pernah dapat hasil perahan sebanyak 12 oz dalam satu sessi pengepaman!!! Sungguh saya sangat teruja!!!



Hari demi hari, saya dapati kesan pengambilan vitamin2 ini sangat MEMBANTU saya untuk men CUKUP kan semua keperluan saya...Saya notice...sejak saya amalkan SET PENYUSUAN LENGKAP TERSEBUT..saya dapati...

- saya cukup bertenaga
- badan menjadi cergas
- kekal sihat dan jarang tidak sihat (Alhamdulillah!!!)
- kurang stress

DAN PALING BAHAGIA APABILA SUSU BERTAMBAH DAN MENCUKUPI UNTUK KEPERLUAN ANAK SAYA SEHINGGA 2 TAHUN SETENGAH!!!

Syukur Alhamdulillah Allah bantu saya melengkapkan penyusuan saya selama 2 tahun setengah SEBAGAI SEORANG EP MOM!!!


Anda ingin mencuba produk yang di maksudkan di atas?? Hantarkan wassap atau sms anda pada saya sekarang di :-
012-3975808








 Nadia Khamis
Pengedar Sah Shaklee
Bergerak aktif di kawasan Sg Petani dan Pulau Pinang
Serta penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia.

2 ulasan:

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails