Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Sabtu, 22 Oktober 2011

ANDA DAN KELUARGA ANDA BEGITU BERHARGA???INI BERITA BAIK BUAT ANDA SEMUA!!!

Salam sayang semua...Dengan segala hormatnya dan sukacita, Bermula 24hb Oktober 2011, Group kesayangan ummi iaitu Euphoria Group akan melancarkan satu pack yang baru iaitu...Jeng Jeng Jeng...


"EU-FOUR PACK"

yang mana ianya terdiri daripada 4 jenis vitamin yang penting untuk tubuh badan kita iaitu :
SET A

OSTEMATRIX





 
Ianya terdiri daripada :- 
1) Vitalea@Multivitamin with Iron Formula
2) Vitamin C
3) B Compleks with Folic Acid 
4) Ostematrix @ Calcium Magnesium with Vitamin D & more...

Harga untuk set ini ialah RM296* . Untuk promo pelancaran, ada tawaran istimewa. Malahan sempena pelancaran SET YANG SANGAT ISTIMEWA INI, bersama dengan pembelian pack ini anda akan turut mendapat :-

a) Pembelian Full Pack








 Ini adalah bekas menyimpan ubat yang berbentuk seakan2 mobile phone dengan komponen2 yang banyak dan besar serta cukup utk anda memnyimpan vitamin2 anda serta membawanya ke mana2..

b) Pembelian secara pack kecil (SET A) - untuk consume sebulan bersama sebotol ostematrix - special price..(sms atau email ummi ye)**


Ini juga adalah bekas menyimpan ubat yang sgt2 cute hampir sebesar tapak tangan dan terdiri dr 2 warna yang menarik iaitu biru dan merah...

Apa yang menarik dengan Eu-Four Pack ini?


Ia boleh dimakan oleh suami isteri malah ibu dan ayah kita juga! Selamat dan sesuai diambil oleh ibu menyusu dan ibu yang mengandung. Ia sangat baik untuk keperluan tubuh ibu dan pembesaran anak yang dikandung mahupun yang disusukan. Ia juga sesuai untuk ibu atau wanita yang mempunyai masalah tumit kaki berbisa, sejuk2 badan, mereka yang sering keletihan dan sukar bangun tidur.


Dapatkannya untuk kesejahteraan diri dan keluarga!


* Harga runcit WM.


Bagi ibu yang menyusukan anak dan juga wanita hamil yang tidak boleh mengamalkan Alfalfa...

 

Ramai ibu yang bertukar milk booster halba a.k.a fenugreek terutama apabila en suami mula menegur bau badan isterinya kurang enak. Ditambah apabila si ibu mendapati anaknya tidak serasi dengan susubadan setelah si ibu mula consume halba. Ramai yang memilih jalan singkat dengan menukar kepada Alfalfa dan Energizing Soy protien untuk dapatkan hasil yang lumayan dan segera namun akhirnya ibu itu mengalah kerana tidak mampu mengatasi masalah tekanan dari luar disebabkan faktor bebanan kerja serta keletihan yang melampau.

Mengapa alfalfa dikatakan milk booster sebenarnya?

Ini kerana alfalfa mengandungi sumber protien dan kalsium serta galian lain yang diperlukan oleh tubuh si ibu untuk menghasilkan susuibu. Namun kandungan protien dan kalsium yang terdapat di dalam alfalfa adalah pada takat minima sedangkan ibu yang menyusu memerlukan protien dan kalsium yang lebih memandangkan ia diperlukan oleh tubuh ibu sendiri untuk membina darah dan memastikan ketumpatan tulang disamping keperluan penghasilan susuibu demi perkembangan dan pembesaran anak yang dikandung ataupun disusukan.

Namun tidak dinafikan, pengambilan Alfalfa adalah tidak digalakkan untuk diteruskan oleh ibu menyusu sekiranya ia memberi mudarat pada bayi terutama apabila mendapati bayi cirit birit serta ibu mempunyai masalah tidak lawas membuang air besar. Maka option lain bagi ibu yang tidak mengambil alfalfa adalah pengambilan kalsium yang mencukupi disamping pemakanan harian diet yang kaya dengan protien.


Tahukah anda?


Protien

Tahukah anda komposisi utama dalam susuibu adalah protien diikuti oleh kalsium serta vitamin dan zat galian yang lain? semasa menyusu keperluan protien meningkat. Jika anda kurang mengambil makanan daripada jenis protien, ini akan menjejaskan penghasilan susuibu. Protien tambahan boleh didapati dari susu, produk tenusu, telur, daging, ikan, ayam , kacang dan bijiran serta kekacang. Bagi yang mahu mengambil supplement, pastikan anda mengambil protien yang ditulis sebagai non GMO soy kerana struktur genetik soya tidak diubah dan ianya selamat untuk jangka panjang.


Vitamin

Disamping itu, ibu yang menyusu memerlukan penjagaan makanan yang seimbang yang mana pengambilan vitamin dan garam mineral lain turut perlu dititikberatkan sebagai contoh vitamin A [ biasa terdapat dalam beta carotene], zat besi, folik asid, vitamin C , B complex demi memastikan keseimbangan kesihatan si ibu, susuibu yang dihasilkan dan ia turut membantu dalam penghasilan susuibu.

Air.

Elemen ini sangat penting dalam diet ibu yang menyusukan anaknya. Badan memerlukan cecair yang secukupnya. Oleh kerana itu ibu menyusu perlu minum air secukupnya. Minumlah berkadaran agar tidak menjejaskan tugas harian. Kita mempunyai 24 jam sehari...maka minumlah dengan istiqamah. Air sangat penting untuk penyerapan vitamin oleh tubuh.

Oleh itu, mengapa dalam set ini di masukkan Ostematrix @ Kalsium sebagai tambahan???


Kalsium

Ramai yang memandang remeh tentang pengambilan kalsium. Kalsium hakikatnya bukan sahaja penting ketika hamil malah snagat diperlukan ketika menyusukan bayi. Hal ini kerana pada 3 bulan yang pertama, bayi bergantung sepenuhnya pada susuibu. Kalsium diperlukan untuk menghasilkan susu. Oleh yang demikian, tambahan 1000mg kalsium diperlukan. Jadi sangat digalakkan jika si ibu meminum sekurang-kurangnya 500ml susu [ kaedah paling senang sukat] atau apa-apa produk tenusu bagi memenuhi keperluan kalsium. sekiranya anda mengambil supplement kalsium, pastikan ianya mengandungi magnesium serta vitamin D agar penyerapan yang baik berlaku dalam badan. Kalsium tablet yang tidak mengandungi kandungan magnesium mahupun vitamin D boleh memberi risiko batu karang di dalam buah pinggang.

Cubalah Ostematrix Shaklee! anda akan rasa perbezaannya!!!!

Malahan, dengan wujudnya EU-FOUR PACK ini, ianya bukan sahaja sesuai untuk ibu menyusukan anak dan wanita hamil, malahan sesiapa sahaja...Maybe anda boleh belikan set ini buat isteri anda, ibu bapa anda, saudara mara atau sesiapa pun yang anda sayangi sebagai HADIAH...kerana ummi percaya anda adalah seorang yang sgt menghargai diri dan keluarga anda!!!!


Call atau sms ummi segera utk dapatkan set ini di 012-3975808 atau email ummi di nadeeyya_kk@yahoo.com...jangan tunggu lagi kerana SIAPA CEPAT DIA YANG DAPAT!!!!Hurry!!!!


 

Salam sayang dan ukhuwah,

Kak Nadia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails