Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Ahad, 5 Februari 2012

Kelebihan ais dan air sejuk...

Salam sayang...hari ni ummi agak keletihan...pagi2 lagi dah menyiapkan anak2 dan usung semua ke Dewan Sri Pinang sbb ummi kena attend Sambutan Maulidur Rasul di sana...Kehadiran di 'wajibkan' bagi Pegawai2 level 41 ke atas...huhuhu...mula2 memang agak keberatan...tapi bila dengar ceramah ttg perjuangan Rasulullah SAW, rasa tak rugi dan turut terbuai dan bersemangat sama apabila di imbas semula ttg perjuangan baginda...betapa sukarnya zaman dahulu nak menyebarkan islam tetapi zaman sekarang ni orang pulak mcm tak ambil berat ttg islam dan mensia2 perjuangan Rasulullah SAW...hmm ntah la...

Cuaca hari ni agak panas...so, kalau dapat air sejuk segelas...perghhh....lega...kebetulan baru2 ini ummi ada dapat satu email ttg kebaikan ais atau air sejuk...so, jom layan

Walaupun ada segelintir antara kita mempercayai ais dan air sejuk tidak elok untuk kesihatan, tetapi terdapat kajian santifik telah membuktikan ia sebenarnya memiliki kelebihan yang tersendiri. Fakta berhubung kait dengan kelebihan ais dan air sejuk ini dipetik dari hasil tulisan Dr.Nohissam Mustafa menerusi buku panduan dan aplikasi Seri Wajah. Antara kelebihan ais dan air sejuk yang dinyatakan ialah:

1. Air sejuk dapat membantu penghidap insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur dengan normal. Caranya, mandi dengan air sejuk sebelum tidur.

 
2. Air sejuk atau ais berupaya mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.


3. Mengunyah ais akan membantu menguatkan gigi. Malah ia juga dikatakan mampu meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan.


4. Jika batuk, anda turut digalakkan memakan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuk hilang dalam masa beberapa jam. Berbanding dengan ubat batuk, biasanya ia akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total.


5. Air sejuk juga dikatakan terapi yang paling popular sebagai penguat tulang yang patah tetapi bahagian tersebut mesti dibalut dengan kain hitam. Mandi air sejuk juga akan menguatkan tulang.


6. Air sejuk juga dapat mempertingkatkan system imunisasi yang luar biasa sebagai pencegah beberapa penyakit alahan dan jangkitan.


Salam sayang dan ukhuwah,
Kak Nadia...

1 ulasan:

  1. sgt suke entry ni..b0ley tak minta izin share kat belog? :) sb far sgt2 sukeeeeee air sejuk n ice sampai kena marah dgn mama n b0yfieee :)

    BalasPadam

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails