Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Khamis, 6 November 2014

HOTTT!!! INI BENAR-BENAR AJAIB!!!!

Salam sayang semua...saya sering membaca artikel atau kisah berkaitan keajaiban,,,Malah saya yakin anda juga pasti biasa membaca kisah2 keajaiban yang berlaku kepada seseorang di luar sana...Pelik TAPI benar!!! Mungkin agak sukar di percayai dengan akal yang waras tetapi hakikatnya realiti yang berlaku benar2 tak terjangkau dek akal tetapi ianya menunjukkan besarnya kuasa YANG MAHAESA!!!ALLAHUAKBAR!!!Inilah KISAH AJAIB yang saya ingin share kan dengan anda di luar sana yang baru semalam berlaku ke atas diri saya sendiri!!!!

Zakat Dan Sedekah


Serius!!! Ini pertama kali berlaku perkara ajaib ke atas diri saya!!! Saya selalu membaca dari buku2 dan media2 sosial malah pernah juga saya terdengar kisah2 dari ceramah2 agama dari televisyen TENTANG AJAIBNYA BERZAKAT DAN BERSEDEKAH!!!Kali ini kisah ini terjadi sendiri pada diri saya!!!

Kisahnya begini :-

Semalam, sedang saya memandu sendirian dan berhenti di satu traffic light, semasa itu saya sedang menunggu traffic light bertukar ke warna hijau....

TIBA-TIBA...

Saya terdengar dentuman yang agak kuat di belakang kereta saya dan saya terasa kereta saya bergerak sedikit ke hadapan!!! Masya Allah!!! Saya di langgar dengan kuat dari arah belakang!!! Sempat saya menoleh ke arah kereta yang melanggar saya hanya untuk mengecam jenis kereta dan plat nombornya tetapi, saya lihat kereta tersebut terus berhenti....

Kaki saya menggeletar!!! Kaki terasa lembik!!! Saya gerakkan kereta dan parking berhadapan dengan kereta tersebut!!! Saya lihat ke belakang dan terlihat keadaan kereta yang melanggar blkg kereta saya!!!
Pecah seribu hati saya melihat keadaan kereta itu!!! Bahagian hadapannya kemek dan saya dapat lihat ada air @ minyak yang menitik keluar dari bahagian enjin hadapan keretanya..Apa yang terlintas dalam fikiran saya semasa itu...HABISLAH KERETA AKU!!! PASTI RANAP TERUK!!!

Perlahan2 saya keluar dari kereta...Saya menuju ke arah belakang kereta saya dan menelek 'bagaimana remuknya kereta saya'!!! TETAPI....

MATA SAYA TERBUKA LUAS, MULUT TERLOPONG SEKETIKA!!!SERIUS!!!SAYA BENAR2 TAK PERCAYA!!!

Saya lihat belakang kereta saya SEPERTI TIDAK DILANGGAR LANGSUNG!!! YANG ADA HANYA KESAN BERCALAR SAHAJA!!! AUTOMATIK MULUT SAYA BERTASBIH...ALAHUAKBAR....ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...

Kereta ini saya beli hasil saya berkongsi kebaikan produk Shaklee dengan anda semua...kereta ini saya beli hasil nawaitu saya untuk membantu lebih ramai orang yang join di bawah group saya untuk berjaya...Kereta ini juga saya beli hasil saya di ajar oleh upline saya Norita Idris bahawa setiap hasil yang saya terima hasil daripada Shaklee ini wajib di salurkan kepada ZAKAT dan SEDEKAH!!! Dia sering tekankan pada saya bahawa Zakat itu untuk menjaga harta dan Sedekah pula untuk menyuburkan rezeki!!!
Alhamdulillah!!!Syukur saya pada Allah!!! Bukan sahaja rezeki saya semakin bertambah malahan 'Harta saya juga Allah Pelihara"!!! Allahuakbar!!!

Saya akan terus 'bersama Shaklee' insya Allah sehingga bila pun...Kenapa saya kata begini???
Bertemu dengan Shaklee lah, saya konsisten melakukan ZAKAT, SEDEKAH. BERZIKIR DAN AMALAN2 MENDEKATKAN DIRI SAYA DENGAN ALLAH SEDANGKAN AMALAN2 INI SAYA MEMANG TAHU SELAMA INI TETAPI ALPANYA SAYA KERANA MEMANDANG RINGAN TENTANG PERKARA2 INI!!!

Malah, yang membuatkan saya kekal bersama Shaklee adalah kerana kami tidak di tekankan tentang 'mengejar wang' semata2, tetapi kami lebih di tekankan tentang:-

1) Berkongsi kebaikan setiap produk Shaklee yang bersifat natural dan semulajadi malah selamat untuk di gunakan oleh pelbagai faktor umur.
2) Membantu lebih ramai orang di luar sana untuk menjana income tambahan sama seperti kami (bergerak bersama)
3) Berniaga bukan untuk diri sendiri sahaja tetapi juga untuk membantu lebih ramai orang di luar sana
4) Usaha dan doa harus seimbang


Inilah antara sebab saya terus 'bertahan' dengan Shaklee!!! Produk2nya sahaja membuatkan saya 'jatuh cinta' malahan sistem perniagaan dan upline serta orang2 atas yang sentiasa mengingatkan kami tentang betapa usaha dan doa sangat berkait rapat untuk membentuk KEJAYAAN!!!

Anda ingin sertai kami bersama dengan SHAKLEE???Hantarkan wassap/viber/telegram/sms anda sekarang 
 012-3975808

Nadia Khamis
Pengedar Sah Shaklee
Bergerak aktif di kawasan Sg Petani dan Pulau Pinang
Serta penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails