Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Jumaat, 2 September 2011

Breast kendur jika breastfeeding???Ini jalan mengatasinya....

Salam sayang dan salam lebaran semua....hmmm...5 hari beraya, 5 hari la ummi tak update blog kan...hehehe...sibuk ke sana ke mari bertandang ke rumah sanak saudara tambahan pula dapat mencium tangan abah ummi tersayang...puas sungguh hati ummi dapat bersama2 abah ummi dan adik beradik walaupun kali ini kami hanya beraya di rumah abang ummi di Desa Confield, Sg Buloh dan rumah adik ummi di Shah Alam...tapi yang penting, ummi dapat bersama2 abah kesayangan yang sgt ummi rindukan...(tak dpt beraya kat melaka sbb kakak ipar bersalin, as her wish kami semua beraya di Selangor)...dan yang lebih ummi berpuas hati kerana ummi dapat meluangkan masa menziarahi kubur arwah mak di seksyen 21, shah alam yang telah lama tidak dapat ummi ziarahi...semoga arwah mak ummi aman bersemadi di alam sana....amin...

Oh ya, bermula hari ini, blog ummi kembali beroperasi seperti biasa...pesanan2 samada trial pack atau full pack boleh di buat bermula hari ini...dan untuk mengetahui special offer sempena bulan yang mulia ini (September Offer) sila email ummi di nadeeyya_kk@yahoo.com....

Berbalik kepada tajuk entry pada hari ini, actually ramai sahabat2 ummi dan sanak saudara ummi yang keberatan untuk menyusukan anak sendiri kerana takut breast kendur...hmmm, sedihnya kan...sedangkan setiap titisan susu yang kita berikan kepada anak kita itu besar pahalanya dan setiap apa yang allah ciptakan itu, pastilah itu adalah yang terbaik buat kita...tapi, hanya kerana sebab2 seperti ini, maka tega kah kita menafikan hak anak kita???Adakah kita benar2 sayangkan anak kita dengan alasan2 sedemikian...sedih ummi jika susu kalian mencurah2 keluar (lain la kalau memang susu takde kan) tapi pelbagai alasan di cipta untuk tidak memberikan susu terbaik kepada anak kita...

Ramai lagi golongan ibu yang khuatir jika menyusukan anaknya, si ibu akan mengalami kekenduran payudara atau kata lain hilang keanjalan payudara.Adakah benar ini akan terjadi?

Begitu juga ada segelintir wanita yang takut untuk melahirkan anak, atas alasan ingin fokus pada kerjaya terlebih dahulu. Namun tidak dinafikan golongan kecil ini takut mengalamai perubahan yang drastik terhadap bentuk tubuh badan mereka setelah melahirkan zuriat mereka.


Sedarkah kita kaum ibu, apabila melahirkan anak, warna aerola atau sekitar kawasan nipple akan berubah menjadi gelap dan makin ramai anak yang dilahirkan maka akan lebih gelap kawasan tersebut dan ada yang berubah kepada warna kehitaman.

Memang benar ada wanita yang melalui fasa yang sedikir getir apabila menyusukan anak, bentuk payudaranya hilang keanjalan. Namun bukan semua melalui fasa ini.

Jika kita mengambil langkah awal menjaga pemakanan dan mengambil makanan tambahan yang bersesuaian dengan keperluan tubuh badan serta penyusuan insyaALLAH masalah perubahan warna puting dan keanjalan akan dapat diatasi.


Percayakah kalian bahawa pengambilan vitamin E 400 iu beserta selenium dan ESP membantu mengatasi masalah ini?

Cuba baca petikan testimoni ini :

" Then search pasal nk tmbh susu tetiba jumpa blog Ita, tu yg try Set F tmbh ESP sbb masa tu br beli vitamin2 dr farmasi. Alhamdulillah.. hari pertama amik ESP dgn Alfalfa susu naik balik kepada 3oz dr 1oz hari sebelumnya. Dua ari lepas tu susu naik lagi dr 3oz kpd 5oz skali pam. Punya la suka.. Masa tu minum ESP 1x sehari dan 2 biji Alfalfa. Pikir nk jimat pun ada gak sbb baru renew insuran dan roadtax keta :)

Lagi satu saya suka (segan nk bgtau ni) sbb nipple lepas bersalin anak pertama tambah gelap.. smp anak ketiga ni lagi gelap.. TAPI sejak amik Vitamin E dr Ita aritu nipple kurang gelap dan skang ni nipple agak cerah (mcm ms blum kawin).. X sangka plak Vitamin E tu blh mencerahkan nipple.. plan amik untuk cantikkan kulit muka je sbb dh mula kusam.. tp result muka dh mula berseri sikit dr sebelumnya dan siap extra benefit lg.. "
Energizing Soy Protein (ESP)
400 I.U Vita-E
ESP membantu menganjalkan bentuk payudara wanita terutama yang menyusukan anaknya. Semua ibu yang telah mencuba ESP mengakui kebenarannya. Payudara mudah rasa berat jika bayi lambat menyusu atau sesi perahan tertunda. Selain itu payudara tidak mudah lembik atau hilang keanjalan. Namun pengambilan yang konsisten membantu mendapatkan hasil yang baik.

So, apa tunggu lagi? Mari dapatkan vitamin E dengan
add on mana2 trial pack dengan hanya RM37 sahaja dan ESP RM131. Pilihan ditangan anda!


"Sesungguhnya setiap masalah yang timbul, akan ada jalan penyelesaiannya asalkan kita mahu berusaha dan mencari jalan keluar kepada masalah tersebut"

Anda berminat untuk mencuba???Sila sms saya di 012-3975808 atau email ummi di nadeeyya_kk@yahoo.com...

Salam sayang dan ukhuwah,
Kak Nadia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails