Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Selasa, 6 Disember 2011

Yang mana satu sesuai utk saya???

Salam sayang semua...actually, entry kali ini ummi tulis utk memudahkan kalian yang berhasrat memilih set brestfeeding manakah yang sesuai buat anda (sesuai dr segi keperluan, masalah penyusuan anda also sesuai dgn budget anda)...sbb hr ni ummi terima beberapa email, sms dan pm ke fb ummi bertanyakan perkara yang sama...so,adik2 ku tersayang ini ummi huraikan secara langsung set2 penyusuan yang ada dan kalian boleh pilih ikut pilihan yang sesuai ye...


ostematrix

Terlebih dahulu jika di tanya pada ummi, tentulah ummi sendiri memilih set yang paling optimum bg keperluan penyusuan ummi...Apakah set yang paling optimum bagi ibu yang menyusukan anak???
SET B + Energizing Soy Protein

Benarrr...Inilah set optimum yang ummi amalkan sepanjang menjayakan penyusuan selama 2 tahun ini sebagai Exclusive Pumping Mother (EP Mom)...dan ummi sgt2 bersyukur kerana serba sedikit set2 ini banyak membantu ummi melengkapkan pola pemakanan ummi yang kucar kacir serta memberikan tenaga tambahan buat ummi serta kesihatan yang memuaskan.

So, berbalik pada set2 penyusuan yang ummi tawarkan pada kalian, jom kita tengok...
Secara umum terdapat 4 jenis set penyusuan iaitu :-
a) SET B
b) 3 M
c) SET E
d) Eu Four Pack (Terbaru!!!)

SET B - adalah set penyusuan yang paling asas dan terdiri daripada 4 jenis vitamin asas iaitu vitalea, b compleks, vitamin c dan alfalfa.

SET E (SET B + Ostematrix) -Medium set yang terdiri drpd gabungan 4 jenis vitamin di dalam set b bersama sebotol ostematrix.

SET 3 M (SET E + ESP) - Set yang paling optimum seperti yang ummi amalkan di atas dan antara set yang paling popular di kalangan ibu menyusu.

EU FOUR PACK - Set alternatif bagi ibu2 atau baby yang alah kepada Alfalfa.

Set Yang Manakah Sesuai Buat Anda????

SET B ialah untuk ibu2 yang tidak mempunyai masalah penyusuan. Ianya lebih kepada demi memastikan badan si ibu lebih cergas dan bertenaga serta mood yang ceria bg memastikan susu yang di hasilkan lebih lancar. Juga untuk memperkayakan susu ibu dengan zat dan nutrien yang mencukupi.

Siapa yang memerlukan SET B?
Vitamin B Compleks berperanan sebagai memenuhi keperluan pertumbuhan otak dan emosi. Vitamin C di anggap sebagai Pagar Penyakit atau imunisasi booster, Vitalea pula berperanan dlm memastikan pertumbuhan dan pembesaran secara lengkap dan sempurna manakala Alfalfa bertindak seakan2 booster bagi membantu mempercepatkan penghasilan susu di samping turut membantu merawat masalah eczema sekiranya baby menghadapi masalah tersebut.

SET E pula adalah khusus buat ibu2 yang tidak dapat memastikan keperluan kalsium mencukupi dalam diet seharian mereka. Set ini adalah gabungan daripada SET B dan Ostematrix @ Kalsium Magnesium.

Siapa yang memerlukan SET E?
 Sangat2 di perlukan bagi ibu2 yang di datangi menstrual. Malahan set ini sgt2 membantu si ibu lebih cergas dan kekal bertenaga walaupun si ibu kurang tidur dan rehat. Ia juga di perlukan dalam pembentukan tulang dan gigi si kecil anda. 

SET 3 M pula adalah set yang paling lengkap bagi ibu yang menyusukan anak malahan inilah set yang paling popular di kalangan bfeeding mum. Set ini adalah gabungan SET B, Ostematrix dan ESP.

Siapa yang memerlukan SET 3 M?
 Set ini sebenarnya adalah set lengkap bg semua ibu yang menyusukan anak. Set ini sgt2 sesuai bagi ibu menghadapi masalah penyusuan, ibu yang ingin menyimpan stok susu, ibu yang mahu anaknya mudah lena waktu malam dan juga bagi ibu2 yang memulakan proses relaktasi atau induce lactation.

EUFOUR PACK ialah set yang terdiri daripada gabungan 4 jenis vitamin juga iaitu B Compleks, Vitamin C, Vitalea dan Ostematrix sebagai alternatif.

Siapa yang memerlukan EUFOUR PACK?
Set ini adalah set alternatif bagi ibu2 dan baby yang mengalami alahan kepada alfalfa seperti naik ruam, cirit birit dll masalah.

* Sila dapatkan khidmat konsultasi sebelum anda membeli mana2 set di atas. Pastikan anda benar2 faham dan mendapat maklumat yang sewajarnya sebelum membuat sebarang pembelian.

Ingin mencuba atau konsultasi? Sila sms ummi di 0123975808 atau email ummi di nadeeyya_kk@yahoo.com atau add ummi di FB (Nadia Khamis)...

Salam sayang dan ukhuwah,
Kak Nadia... 
























 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails