Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Isnin, 1 September 2014

Shaklee Effect: Anak di nursery kerap demam???

Salam sayang semua....terima kasih buat pembaca blog yang baru pertama kali melawat blog saya ini...Saya percaya keadaan di atas kerap berlaku..si ibu bekerja...tiada pilihan terpaksa hantar anak ke nursery...Malangnya, si anak pula terdedah dengan pelbagai mcm pendedahan di taska...seorang demam berjangkit2 semua pun demam..seorang batuk habis semua pun batuk...

Saya??? Tak terkecuali..inilah yang agak merunsingkan hati dan pemikiran saya...Tengah bekerja nursery call kata anak demam padahal pagi tadi hantar anak sihat2 je...pagi tadi hantar petang ambil tetiba lak anak selsema...memang agak mencabar sebenarnya...bukan saya menidakkan takdir atau menyalahkan sesiapa tetiba sebagai ibu bapa mesti ada 'solution' yang lebih baik kan???

Inilah yang berlaku pada saya satu masa dahulu...kedua-dua anak saya Syasya dan Qistyna terpaksa saya hantar ke nurseri tetapi yang memeningkan mereka terdedah dengan jangkitan begini..memang kebiasaannya nursery akan call bgtau atau bg dahulu ubat demam, tapi sampai bila???

Kebetulan, saya pengedar vitamin Shaklee...apabila saya souce, saya dapati, bagi anak berumur 1 tahun ke atas, vitamin yang sesuai untuk mereka adalah MEAL SHAKE, OMEGA dan VITAMIN C CHEWABLE..

Saya mulakan dengan meal shake terlebih dahulu buat anak2 saya..saya dapati secara perlahan2 pertahanan badan anak2 saya bertambah baik...bukanlah bermakna mereka langsung tidak di jangkiti tetapi mereka lebih mudah sembuh berbanding dahulu jika di jangkiti...

Malahan, tambahan yang saya perasan...anak2 saya dahulu jenis yang susah nak makan...lebih kepada junk food, coklat dan makanan ringan...tetapi sejak pengamalan meal shake dalam diet harian mereka, alhamdulillah, mereka sudah mula mahu mengambil nasi dan lauk pauk seperti yang sepatutnya...

Saya juga perasan sesuatu..keluarga saya sejak dahulu ada masalah eczema...saya sendiri semasa kecil kerap di jangkiti masalah kudis buta...tak terkecuali anak2 saya...tetapi saya perasan kesan2 parut mula menghilang dan kulit anak2 saya lbh bersih berbanding dahulu...

Kebetulan, yang menyeronokkan saya...pada bulan ini sehingga bulan oktober 2014, Shaklee mengadakan promo yang sangat best!!!!

BELI MEAL SHAKE 3 TIN ANDA AKAN DAPAT 'FREE 1 TIN'

BUY 3 FREE 1
Anda ingin mencuba produk ini??? Hantarkan wassap atau sms anda pada saya sekarang di 

012-3975808








 Nadia Khamis
Pengedar Sah Shaklee
Bergerak aktif di kawasan Sg Petani dan Pulau Pinang
Serta penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails