Buat putri - putri kesayanganku....

Blog ini adalah khusus mengenai sharing saya dan customer2 saya yang menggunakan produk Shaklee, kisah penyusuan saya sebagai EP MOM selama 2 tahun setengah, semua memori hidupku,semua kegembiraanku, kedukaanku,obsess ku dalam menghayati erti penyusuan,kebanggaan ku mengenai anak2 ku tersayang (Syasya Dan Qistyna) dan buat semua insan-insan di luar sana yang ingin berkongsi pengalamanku...Semoga setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya...


Sahabat2 kesayangan ummi

Doa (Ya Allah...Kabulkan Doa Kami)..

Bismillahirahmanirrahim...Ya Rahman Ya Rahim Ya Allah..Kurniakan rahmat dan kasih sayangMu ke atas kami..Berikan faedah dan kebaikan ke atas semua sahabat yang mengunjungi blog ini, kuatkan ikatan persahabatan dan ukhuwah kami dalam keberkatan Mu, murahkan rezeki kami, permudahkan lah semua urusan kami, kabulkan lah semua permohonan kami, panjangkan usia kami agar kami dapat beribadat kepada Mu dan hidupkanlah dan matikan lah kami dalam cahaya keimanan dan keredhaan Mu...amin...ya rabbalalamin...

Montage Group Intifada

Khamis, 4 Disember 2014

HOTTT!!!RAHSIA TERBONGKAR!!!BAGAIMANA BERBISNESS SAMBIL BEKERJA???

Sibuk!!! Tak Sempat!!! Penat!!!! Tak ada masa!!! Ini antara perkara biasa yang saya dengar bagi mereka yang mempunyai kerjaya dan dalam masa yang sama di ajak mencari 'income tambahan'...Malahan saya akui saya juga sering menggunakan alasan yang sama satu masa dahulu..Soalnya benarkah orang yang mempunyai kerja tetap tidak mampu untuk mempunyai income tambahan???Dan bagaimanakah membahagikan masa agar waktu bekerja tidak di gunakan untuk membuat bisness sampingan???


Ini kisah saya...ramai yang bertanya bagaimana saya 'mengendong' kedua2 kerjaya saya ini???

Senario di tempat kerja:-

Seawal jam 6.20 pagi, saya bertolak ke tempat kerja. Dari rumah ke tempat kerja mengambil masa anggaran sejam lamanya. Saya wajib tiba di ofis seawal 7.30 pagi untuk punch card.

Tiba di ofis, saya akan mula menyemak email jabatan dan membalas mana yang perlu. Kemudian saya akan mula menyelesaikan fail2 kes yang memerlukan tindakan segera. Oleh kerana saya bos kedua di tempat kerja, maka kerja saya kerap terhenti berikutan staff2 perlukan pandangan serta tandatangan bagi urusan pentadbiran. Sepanjang hari, dari jam 7.30 pagi hingga jam 4.30 petang, waktu kerja saya penuh dengan urusan di mahkamah, mengendalikan klien yang datang ke pejabat, urusan pentadbiran dan tugas2 semasa malahan sebelum pulang setiap hari saya perlu menghantar report ke hq bagi segala apa kerja yang saya lakukan pada hari tersebut.

Saya hanya akan tiba di rumah pada jam 6.30 petang atau 7 malam (bergantung pada kesesakan jem di atas jambatan penang). Balik rumah, saya bertukar status. Menjadi seorang isteri dan ibu kepada 2 orang puteri saya. Menyediakan makanan dan membantu anak2 menyelesaikan kerja rumah malahan meminjamkan telinga saya untuk mendengar setiap cerita anak2 di sekolah dan suami.

Tugas saya hanya berakhir kebiasaannya pada jam 11 malam yang mana anak2 mula masuk tidur.


So, bilakah masanya saya berbisness??? Dan mengapakah saya setia dengan SHAKLEE walaupun saya stabil dengan kerjaya saya sekarang???

Malahan, hari ini, saya sempat 'bercoaching' dengan 3 group yang bernaung di bawah group bisness saya iaitu Intifada Jutawan Shaklee...

Ini 3 sessi coaching pada 4hb Disember (maaf, gambar tak jelas)
Terperanjat??? Apa yang anda tidak tahu, saya sering di ajar oleh upline saya bahawa semua manusia di dunia Allah berikan 24 jam sehari. Malahan saya sering di ingatkan untuk mendahulukan Allah dalam segala segi. Hati manusia di pegang dan di gerakkan oleh Allah!!!

Ramai yang tidak tahu, sebenarnya sejak saya bershaklee lah maka jiwa saya di penuhi dengan 'mendekatkan diri dengan Yang Maha Esa'. Jika kerjaya tetap saya sekarang 'bos' saya adalah seorang manusia tetapi dengan bisness shaklee 'bos besar' saya adalah Allah!!!

Jika di tempat kerja saya bekerja mengikut KPI yang di tetapkan oleh bos untuk Jabatan
Tetapi dengan shaklee saya bekerja mengikut KPI yang saya inginkan sendiri

Jika di tempat kerja tetap saya, saya sering menerima apa sahaja dari pihak pengurusan
Tetapi dengan shaklee saya lebih banyak memberi dan membantu

Dan saya serta keluarga bukan sahaja mengamalkan makanan tambahan no 1 terbaik, malahan kami juga berkongsi kebaikannya bersama orang di luar sana untuk hidup lebih sihat.

Kerana itu saya TERUS SETIA BERSAMA SHAKLEE!!!

Opsss...hampir saya terlupa!!!Saya masih belum jawab dengan kerjaya saya yang sangat sibuk, bilakah masanya saya berbisness???

Jawapannya, saya telah sharekan dengan semua ahli group saya. Bukan itu sahaja, saya turut share kan 'RAHSIA' saya mengatur waktu saya berbisness secara detail dengan mereka semua!!! Saya juga 'serahkan' 4 step to sucsess yang saya amalkan selama ini melalui 'buku magic' yang saya sediakan sendiri!!! Just follow step by step!!!

Anda mahu tahu RAHSIA tersebut????

Ayuh join group kami segera!!!!


Hantarkan wassap atau sms anda pada saya sekarang di :-

012-3975808








Nadia Khamis
Pengedar Sah Shaklee
Bergerak aktif COD di kawasan Sg Petani Dan Pulau Pinang
Serta penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei dan Indonesia.

1 ulasan:

Jom friend dgn kami di Facebook!!

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Menyokong Penyusuan Susu Ibu

Terima kasih kerana singgah....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails